Tuesday 11 October 2011

Salam Perkenalan Gua Ucapkan...

Dah 2 bulan dan 12 hari gua kat sini, selama itu jugak la gua buat benda yang sama hampir setiap hari. Bangun pagi seawal 5.15 pagi, roll call dan semayang subuh kat surau, pastu kawad, pukul 8 pagi masuk kelas, malam ade kelas agama pulak. Rutin gua sama je 6 hari seminggu. Pagi ahad plak ade kelas taekwando, aah cantek kan... petang ahad tu je la masa nak outing. Tu pun kena mintak kebenaran dulu beb, dah ngalahkan outing masa gua duk asrama dulu. Ces... Tapi nak buat macam mana kan, dah memang jadual gua macam ni. So gua terpaksa r ikut, kalau engkar kang mau kena kick-out dari tempat ni. Takpe2, ade lagi 17 hari sebelum gua blah dari sini, dan gua pasti gua akan merindui kehidupan gua kat sini.
Tapi ade ke benda yang gua akan rindu kat sini? Of kos la ade, bawah ni gua listkan perkara2 yang gua akan rindu nanti bila gua dah blah dari sini...

1) Bilik gua yang superb... kongsi 3 orang, ade aircond, lengkap tv ngan furniture, shower air panas. yang bes, tak perlu nak pikir kemas2 katil pasal setiap hari ade housekeeping tolong kemaskan...hehe.

2) Makanan yg superb menjilat jari... Tang makan memang bes, makan la sebanyak mana yang mampu... awek2 F&B pulak boleh layan borak... Yang bes, wa tak perlu kuar sesen pun untuk makan... bes kan?

3) Ngeteh malam2... hoho, ni aktiviti paling tak berfaedah yang gua buat kat sini. mengeteh kat restoran tepi tasik, siap ade karaoke tu. Layan borak sampai kedai tutup, kitorang plak yg off lampu kedai tu... memang layan borak tak hengat dunia ni... Selasa malam ngan malam jumaat gua stop aktiviti ni pasal ade kelas agama...hmm, amin...

4) Gaji gua tiap2 bulan masa duk sini... walaupun tak banyak, tapi kos hidup gua kat sini zero beb... bayangkan kalau selama 3 bulan gua cuma perlu pergi kelas je, tup2 gaji masuk... lepas bayar kete dan kirim sikit kt orang tua, peh... memang banyak lagi kot balance die...

Gua rasa, kalau la gua kena macam ni selama 5 ke 10 tahun pun gua sanggup... Masa buat degree pun tak seheaven macam ni kot huhu. Huh, terasa macam panjang la pulak untuk fes entry ni... Ok, out



p/s : macam tak sesuai je gua kasi nama kalkatubiru untuk blog ni... rasa cam jambu je.. cessss......  
  

0 comments:

Post a Comment