Wednesday 12 October 2011

My Life As A Student Again...

Hari kedua gua berblog, banyak lagi benda2 yang gua perlu dan kena belajar... Gua pun tak pasti blog gua ni nak fokus tang mana, hidup gua ke, isu semasa ke, tapi gosip2 gua tak main. Kalau ade pun cuma kebetulan je la kot. Ni pun gua tak tahu nak tulis pasal ape, penyudahnye gua cite sikit la pasal life gua kat sini.

Ye, gua dah kembali menjadi student, gua ni trainee sebenarnye dekat satu firm ni. Quite established jugak la company ni. Sekarang ni gua ade kat sebuah resort kat negeri perak, menghabiskan sisa2 kehidupan selama 3 bulan kat sini, lepas tu ade praktikal 4 bulan. Belajar macam2 perkara sebelum gua diambil bekerja.

 
Okeh, kat bawah ni gua nak highlight beberapa point yang gua kira agak hebat kalau nak dibandingkan dengan student2 u yang amek degree tu...

1) Kelas gua dapat habiskan silibus mechanical & engeneering in plantation dalam masa 8 jam je, berbanding budak2 UPM yang habiskan dalam masa 1 sem (Lec UPM kot yg ajar kitorang). Faham ke tak belakang kire, yg penting habis silibus...

2) Untuk kelas Mill, kitorang dapat habiskan 459 slide dalam masa 8 jam... gile bengkak otak time ni

3) Ade 1 Subjek khas 'Cara2 marah pekerja'... Sebelum ni gua penah dengar kelas Anger Management, tapi yang ni terbalik pulak. Siap kena buat role play lagi... lepas tu of kos la ade juri2 untuk komen kite. Marah tak betol la, nada mendatar la, bagai lagi la...  Dah macam rancangan Pilih Kasih pulak dah...

4) Kelas gua kecik je, 26 orang student... dalam banyak2 tu, takde seorang pun perempuan... Sadis kan huhu.

5) Sistem demerit yang memeningkan... Setiap trainee ade 100 markah, markah akan ditolak bagi setiap kesalahan ; kecil 10 markah, besar 20 markah. Yang bes, kitorang kena kekalkan 60 markah ke atas selama setahun. Kalau kurang, hai2 bye2 la jawabnye... So far, gua ade lagi 100 point, Alhamdulillah...hehe

Okeh, cukup takat tu je la kot... mata pun dah ngantuk, nanti kena bangun kul 5.15 pagi kot... Out.

0 comments:

Post a Comment