Monday 17 October 2011

Dah tu keja die...

Awek lalu...awek lalu... pewwittttttt..... haha, ape jadahnye tetibe nak menggedik di situ, padahal sepanjang-panjang gua hidup ni gua yakin gua belom penah lagi nak memiwwit awek-awek macam tu. Fes, gua memang bukan jenis yang suke memiwwit... seken, gua jenis pemalu kot... "Eh, tumpang lalu ye..." kata gua sambil bongkok sikit badan dan berlalu dengan lemah gemalai... Ok, cukup-cukup. Takat tu je intro yang takde kne mengena... back to da topic, hari ni fes time, the fes day and hari ini gua cipta sejarah hidup gua yang tersendiri... gua akhirnya dimerit 10 markah. in fact, bukan gua sorang je tapi 15 orang budak-budak kelas gua kena... Semua atas sebab yang sama, lewat masuk kelas. Lewat 5 minit je kot, tu pun nak berkira...

Cube bayangkan, abis je kelas terus gi makan tengahari... menapak naik tangga ke tingkat 3 pastu terus landing dalam bilik berhawa dingin "hawa dingin? ceh, ayat cam harammm. guna perkataan ekon tak boleh ke? blah la lu mamat..." Hui, nikmat tak terkata dengan kata-kata apatah lagi dengan kosakata... Bile dah stat tido, rasa macam tanak bangun derr... ha, tu yang buat gua lewat sikit masuk kelas. Tapi gua ok, masih lagi cool walaupun gua dimerit 10 markah... Gua terima pasal tu memang salah gua, gua yang buat salah... Susah nak cari laki macam gua ni, sanggup mengaku salah dan bertanggungjawab pulak tu...."ces, ayat masuk lif tekan tingkat 10. bedebah..."

Yang gua tak berapa nak berkenan kenapa harus ade suara-suara belakang yang duk kutuk-kutuk IC yang bagi demerit tu...Err, IC ni in-charge ye, bukan mykad tu. Gua ni pun bukan baik sangat, kadang-kadang kutuk sikit-sikit tu gua join jugak la huhu... Bagi gua senang je, kau salah kau kena. tu je... Bukan niat dia kot nak demerit-demerit ni, tapi dah tu memang kerja die... nak buat macam mana lagi ye dak? Sama la cam masa gua kerja opis boy dulu, asal audit masuk je mesti ade yang gabra. Pastu duk cakap 'audit asik cari salah je...' Hello, dah tu kerja dia... padahal bukan cari salah, kerja dia nak pastikan u all buat kerja dengan betol, bile buat kerja dengan betol dah tentu takde salah, bile takde salah bakpe nak takut kat audit pulak. Bese orang yang takut ni orang yang wat salah kan... Berani kerana benar, takut kerana salah. Ha, tu dia pepatah melayu dah keluar...

Secara officiallnya esok pagi gua akan dapat surat cinta berwarna pink...sikit punye jambu da surat rasmi yang mengesahkan gua demerit... dan gua ade baki lagi 90 markah sampai bulan 3 tahun depan. Gua ingat gua nak frem surat tu buat kenangan di hari tua nanti... boleh r anak cucu cicit gua baca nanti kan, buat pengajaran kat dorang pulak. Out...

Harap-harap surat tu nanti tak la jambu macam ni kan...

p/s : gua dah tukar nama blog gua... nanti gua cite pasal ape gua amek name ni ok...

0 comments:

Post a Comment